هاست مناسب پرستاشاپ چه تنظیماتی و مشخصاتی دارد؟ این سوال را می توان پرتکرارترین سوال کاربران پرستاشاپی دانست که البته بعد از پایداری بهتر نسخه های جدید پرستاشاپ ۱.۷ و البته پرستاشاپ ۸ باتوجه به نیازهای متفاوت این نسخه ، اهمیت پاسخ این سوال بیشتر از قبل هم شده است.

پاسخ این سوال توسط خود پرستاشاپ به صورت کلی در مطلب سیستم مورد نیاز پرستاشاپ داده شده است، ولی در این آموزش ابزار بررسی تنظیمات و مشخصات هاست شما را معرفی میکنیم که با این ابزار به سادگی می توانید آیا هاست شما مناسب پرستاشاپ ۱.۷ است؟ و اینکه نیاز به تغییر چه مواردی دارید تا با خیال راحت از پرستاشاپ ۱.۷ و ۸ استفاده نمایید.

چگونه بررسی کنیم که هاست ما مناسب پرستاشاپ است؟

ابزاری که به شما معرفی میکنیم به صورت رسمی توسط خود پرستاشاپ تهیه شده و این امکان را به شما می دهد که به راحتی و بدون نیاز به دانش فنی خاصی بررسی کنید که آیا هاست شما تنظیمات مورد نیاز پرستاشاپ را دارد یا خیر؟

۱
۲

اکسترکت فایل

 فایل زیپ دریافت شده را اکسترکت کنید.

۳

آپلود

فایل phppsinfo.php را در پوشه اصلی فروشگاه خود یا مسیری که قصد دارید پرستاشاپ را نصب کنید ، آپلود نمایید.

در صورتی که فروشگاه شما در سابفولدر یا سابدومین نصب شده است ، فایل را در همان پوشه فروشگاه اپلود نمایید. در غیر این صورت کافی است فایل در public_html آپلود شود.

۴

باز کردن فایل

فایل را از طریق مرورگر باز کنید. برای این کار کافی است phppsinfo.php را به آدرس صفحه اصلی فروشگاه اضافه کنید ، برای نمونه :

https://domain.com/phppsinfo.php
https://domain.com/shop/phppsinfo.php
https://shop.domain.com/phppsinfo.php

۵

رمز عبور و نام کاربری

در صورتی که از شما نام کاربری و رمز عبور درخواست شد ، برای هر دو از prestashop استفاده نمایید.



شما با انجام موارد بالا یک صفحه شامل جزئيات و تنظیمات هاست خود ، حداقل های لازم برای پرستاشاپ و البته موارد توصیه شده برای بهترین عملکرد پرستاشاپ را مشاهده خواهید کرد:

برای مشاهده کامل تصویر روی آن کلیک کنید

همانطور که مشاهده میکنید در این صفحه چندین قسمت وجود دارد ، در قسمت اول موارد کلی مثل نسخه php و mysql بررسی شده و در دو قسمت بعدی تنظیمات php و البته اکستنشن های‌ php که پرستاشاپ نیاز دارد.

ورژن php مناسب برای پرستاشاپ

در قسمت اول ابزار بررسی هاست ، نسخه php شما و نسخه توصیه شده برای استفاده پرستاشاپ مشخص شده است، اما برای نسخه های متفاوت پرستاشاپ چه نسخه ای از php توصیه می شود ؟ در جدول زیر نسخه php مناسب برای تمام نسخه های فعلی پرستاشاپ مشخص شده است :





همانطور که مشاهده می کنید ورژن ۸.۱ php برای آخرین نسخه منتشر شده پرستاشاپ ۸.۱ و برای آخرین نسخه پرستاشاپ ۱.۷ نیز ورژن ۷.۴ توصیه شده است.

افزونه های php موردنیاز پرستاشاپ

پرستاشاپ برای عملکرد مناسب به برخی از افزونه های php نیاز دارید(برای نمونه CURL , DOM , Fileinfo , GD , Intl , Mbstring ,Zip).  لیست کامل افزونه های موردنیاز در قسمت سوم ابزار بررسی شده و مواردی که فعال نیست را می توانید از طریق پشتیبان هاست خود پیگیری کنید که فعال شوند.

تنظیمات php مورد نیاز پرستاشاپ

در قسمت دوم ابزار تنظیمات php موردنیار پرستاشاپ مشخص شده است ، همانطور که مشاهده می کنید این بخش سه ستون دارد که حداقل مقدار مورد نیاز ، مقدار توصیه شده و مقدار فعلی هاست شما را مشخص می کند.قاعدتا بهترین حالت این است که تمام گزینه ها حداقل حالت توصیه شده را داشته باشند و ستون آخر سبز رنگ باشد.

برای تغییر تنظیمات این قسمت به مقادیر توصیه شده میتوانید از پشتیبان هاست خود درخواست کنید ، البته در صورتی که شرکت سرویس دهنده هاست به شما دسترسی داده باشد می توانید با استفاده از فایل php.ini تغییرات را اعمال کنید ، تنظیمات پیشنهادی ما برای این فایل به صورت زیر است:

allow_url_fopen = On
allow_url_include = Off
memory_limit = 256M
post_max_size= 128M
upload_max_filesize= 128M
max_input_vars= 5000
suhosin.get.max_vars = 5000
suhosin.post.max_vars = 5000
suhosin.request.max_vars = 5000
max_execution_time = 400
max_input_time = 400

نکته مهم : بعد از بررسی هاست خود و اطمینان از تنظیمات هاست ، بهتر است به دلایل امنیتی فایل php آپلود شده در مرحله اول را از روی هاست حذف نمایید.

حالا زمان آن رسیده که دست به کار شوید و پرستاشاپ را بر روی هاست خود نصب کنید: آموزش نصب پرستاشاپ روی هاست. پس از اینکه پرستاشاپ را نصب کردید، برای بومی سازی آن و اضافه کردن واحد تومان و تاریخ شمسی، ماژول رایگان مدیریار؛ بومی ساز پرستاشاپ، را دانلود کنید.

با احترام
تیم توسعه پرستایار

منبع : https://devdocs.prestashop-project.org/8/basics/installation/system-requirements/