مزایای ثبت نام کاربر در فروشگاه اینترنتی

اکثر وب‌سایت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی، امکان ثبت نام و ورود را برای بازدیدکنندگان خود فراهم کرده‌اند، اما حتما برای شما هم این سوال پیش آمده که چرا باید کاربر را به ثبت نام کردن در سایت خود، ترغیب کنید؟

به طور کلی، شما هم می‌دانید که کارها به سمت اتوماتیک و خودکار شدن پیش می‌روند و ما نمی‌توانیم مثل سابق شماره تلفن مشتریان را جمع آوری کنیم و تک تک تماس بگیریم و بخواهیم که خرید کنند! ساخت اکانت و حساب کاربری به شما کمک می‌کند که خدمات فروش را بهبود ببخشید و مطابق با نیاز و سلیقه‌ی هر کاربر رفتار کنید و در نهایت تجربه‌ی او از خرید را بهتر و بهتر کنید. 

در ادامه کامل‌تر و دقیق‌تر به بررسی این موضوع می‌پردازیم و می‌گوییم که چرا باید کاربران را جذب کنید تا در سایت شما عضو شوند. همراه ما باشید.

1- آسان‌تر شدن تکرار خرید

با عضویت در یک سایت چه اتفاقی می‌افتد؟ اطلاعات کاربر در آن سایت ذخیره می‌شوند، اطلاعاتی همچون نام و آدرس و شماره تلفن. سپس همین کاربر اگر بخواهد مجدد از فروشگاه پرستاشاپ شما خرید کند، کافیست وارد اکانت و حساب کاربری خود شود و دیگر نیاز نیست تمام اطلاعات را دوباره وارد کند.

همین مسئله‌ی کوچک و ساده، باعث می‌شود فرآیند خرید مشتری بسیار ساده‌تر و راحت‌تر شود و در نهایت او ترجیح دهد مجدد از شما خرید کند.

  

2- پرداخت سریعتر

همانطور که در بخش بالایی اشاره کردیم، کاربر با عضویت، اطلاعاتش را در سایت شما برای استفاده‌های بعدی ذخیره و نگهداری می‌کند. در این صورت کاربر برای خرید از شما، مجبور نیست دوباره در سایتتان ثبت نام کند؛ در نتیجه سرعت انجام خرید و پرداخت بالا می‌روند و تجربه‌ی کاربر نیز بهبود می‌یابد.

نکته بسیار مهم

اگر به درستی مخاطب را هدف بگیرید و حتی او را به صفحه‌ی ثبت نام در سایت بیاورید، اما فرم عضویت شما مناسب نباشد، قطعا او را فراری خواهید داد!

با ماژول عضویت هوشمند پرستاشاپ، یک صفحه ورود و عضویت هوشمند طراحی کنید و به کاربران این امکان را دهید که با شماره موبایل خود در فروشگاهتان عضو شوند و خرید کنند!

3- ایجاد تجربه‌ی بهتر و موثرتر

ساخت و ایجاد حساب کاربری به مشتری و کاربر کمک می‌کند تا بهتر به نتایج مطلوب خود برسد و رابطه بهتری با فروشنده و فروشگاه برقرار کند، از طرفی به شما هم به عنوان فروشنده کمک می‌کند که بهتر محصولات خود را عرضه کنید و نشان دهید. 

حساب کاربری مشتری به فروشگاه اینترنتی اجازه می‌دهد بر اساس شخصیت، سلیقه و رفتار کاربر تصمیم بگیرد و درنتیجه محصولاتی را به او پیشنهاد دهد که مناسب شرایط او هستند و به احتمال زیاد، مشتری آنها را می‌خرد!

همچنین حساب کاربری به مشتری اجازه می‌دهد تا در بحث‌ها و نظرات مشارکت کند و در سایت و انجمن شما به فعالیت بپردازد و هم پاسخ سوال‌های خود را پیدا کند، هم پاسخی به دیگران ارائه دهد.

مزایای عضویت در پرستاشاپ

4- رصد و پیگیری سفارش

اکثر ما، علاقه داریم بدانیم سفارشی که داده‌ایم در چه وضعیتی است و آیا محصول مدنظرمان ارسال شده یا خیر. ساخت حساب کاربری و ثبت نام در پرستاشاپ، به کاربر این امکان را می‌دهد که دقیق و به طور مشخص، پیگیر سفارشات خود باشد.

همچنین کاربر هرزمان بخواهد می‌تواند با توجه به شرایط محصول، جلوی مشکلات را بگیرد و با ارائه مستندات حتی آن را تعویض کند یا پس بفرستد! درضمن مشتری می‌تواند تاریخچه‌ی سفارشات خود را ببیند و به نوعی یک گزارش کلی در مورد فعالیت‌های خود در سایت شما، در اختیار داشته باشد.

5- دستیابی به پیشنهادات ویژه

به عنوان مدیر فروشگاه، می‌توانید برای گروه خاصی از کاربران سایت خود، تخفیف ویژه در نظر بگیرید و مثلا محصولی که برای بقیه 10 درصد تخفیف دارد را به این کاربران با 20 درصد تخفیف ارائه کنید، اگر مطلب مدیریت گروه‌های مشتریان در پرستاشاپ را ببینید، متوجه می‌شوید که چنین امکانی در پرستاشاپ وجود دارد.

حتی می‌توانید این پیشنهادات را به صورت شخصی سازی شده، در پنل کاربر به او نمایش دهید و کاربرانی که به راحتی خرید نمی‌کنند را هم جذب کنید!

6- بهره‌مندی از احساس وفاداری!

وقتی یک مشتری، برای خرید چندبار به یک فروشگاه برود و از آنجا خرید کند، آن مشتری، مشتری وفادار محسوب می‌شود. این وفاداری در فضای اینترنت، با داشتن اکانت و حساب کاربری در فروشگاه، میسر می‌شود.

اما این وفاداری چه سودی دارد؟

اولا که برای فروشگاه شما بسیار خوب است، شما مشتریانی دارید که از عملکردتان راضی هستند و انتخابتان می‌کنند، اما از طرفی همین وفاداری می‌تواند برای کاربر هم مفید باشد! علاوه بر اینکه در زمان او صرفه جویی خواهد شد، می‌تواند از مزایای ویژه‌ای که شما برای مشتریان وفادار در نظر گرفته‌اید نیز استفاده کند.

مثلا هرچند وقت یکبار، یک پکیج یا محصول را به عنوان اشانتیون برای آنها ارسال کنید، یک دسترسی ویژه به آنها ارائه دهید، کد تخفیف و اعتبارهای مختلف در نظر بگیرید و ... حتی می‌توانید پیش فروش محصولات را با قیمتی ویژه فقط به مشتریان وفادار خود اطلاع دهید و با اینکار، به او احساس ارزشمند بودن را القا کنید.

  

کلام نهایی

مسئله ساده است؛ اگر کاربر در فروشگاه شما ثبت نام کند، هم شما سود می‌کنید هم او! پس همین حالا دست به کار شوید و یک فرم ورود و ثبت نام مناسب برای پرستاشاپ طراحی کنید و مورد استفاده قرار دهید. مطلب نکات بهینه سازی فرم ثبت نام در پرستاشاپ را ببینید تا در این باره اطلاعات بیشتری کسب کنید.

در این مطلب سعی کردیم نکاتی کوتاه ولی مهم درباره اهمیت جذب عضو برای سایت، بگوییم. به نظر شما چه مزیت دیگری در عضویت کاربران وجود دارد؟ اصلا یک فرم ثبت نام برای اینکه کاربر را جذب کند، باید چه ویژگی‌هایی را در خود جای دهد؟

برای پیگیری مطالب و اخبار ما،  کانال تلگرامی پرستایار را دنبال کنید.

باکمک از:

payflex.co.za