انتشار نسخه بتا 1.7.8.0 پرستاشاپ

اولین نسخه بتا از پرستاشاپ 1.7.8.0 اکنون برای تست در دسترس قرار دارد!

این نسخه در تاریخ 1 ژوئن 2021 منتشر شده است و اکنون برای آزمون و تست در اختیار همگان قرار گرفته. در این نسخه، ویژگی‌های جدیدی قرار گرفته و بسیاری از باگ‌ها رفع شده‌اند.

در نسخه بتا 1.7.8.0 پرستاشاپ، 242 باگ رفع شده‌اند و بیش از 1340 درخواست ادغام شده‌اند؛ انتشار این نسخه یکی از بزرگترین انتشارات پرستاشاپ محسوب می‌شود. کار کردن با این نسخه بتا، فرصتی مناسب است برای شما تا با نسخه جدید پرستاشاپ آشنا شوید درست پیش از انتشار نهایی آن، همچنین اگر باگ‌ها و خطاهایی که می‌یابید را گزارش دهید، به زودی رفع خواهند شد.

در ادامه مقاله می‌خواهیم نگاهی داشته باشیم به تغییرات و ویژگی‌های مهم نسخه 1.7.8.0 پرستاشاپ... همراه ما باشید...

پیشنهاد: پس از نصب پرستاشاپ، حتما بومی ساز مدیریار را نیز نصب کنید و کاملا رایگان تقویم جلالی و واحد پولی تومان را به پرستاشاپ اضافه کنید.

نکته مهم

نسخه بتا، نسخه نهایی و پایدار پرستاشاپ نیست، بنابراین ممکن است باگ‌هایی داشته باشد. آن را بر روی فروشگاه اصلی خود نصب نکنید و به صورت امتحانی بر روی لوکال یا هاست نصب کنید. احتمالا آموزش زیر برای شما مفید خواهد بود:

آموزش نصب پرستاشاپ بر روی لوکال

بهبودها و ویژگی‌های جدید پرستاشاپ 1.7.8.0 بتا

ترجمه‌ها

  • ویژگی ترجمه حذف شده و امکان خروجی گرفتن از ترجمه‌های back-office، front-office، ایمیل، تم و ماژول‌ها اضافه شده است. new translation system

نسخه جدید پرستاشاپ

  • ماژول‌ها با استفاده از سیستم ترجمه‌ی جدید که در 1.7.6 معرفی شد، فایل‌های ترجمه مختص خود را در فرمت XLF خواهند داشت. در این نسخه کاربران می‌توانند با ابزار export از کاتالوگ PHP به XLF مهاجرت کنند.

چندفروشگاهی

یک هدر و سرصفحه جدید برای چندفروشگاهی ارائه شده است.

یکی از مهم‌ترین سختی‌ها و مشکلات برای کسانی که از چندفروشگاهی استفاده می‌کنند و اصطلاحا تاجر هستند، این است که نمی‌دانند در لحظه، در حال پیکربندی برای کدام فروشگاه هستند و این مسئله مشکلات زیادی را به همراه دارد!

دقیقا به همین دلیل در نسخه 1.7.8 پرستاشاپ، هدر و سرصفحه‌ی جدیدی به بخش بک آفیس اضافه شده است. رنگ این هدر می‌تواند برای هر فروشگاه و یا گروهی از فروشگاه‌ها متفاوت باشد و این مورد کار را راحت‌تر کرده است و تاجر یا merchant به سادگی متوجه می‌شود که در حال کار با کدام فروشگاه است.

پرستاشاپ 1.7.8

تنظیمات کشویی جدید

یک منوی کشویی که تغییرات ایجاد شده در فروشگاه‌ها و زمینه‌های گروهی  را نشان می‌دهد، اضافه شده است.

این منو به کاربر این امکان را می‌دهد تنظیماتی را که در یک یا چند فروشگاه شخصی‌سازی شده، ببیند. بنابراین تغییرات اعمال شده در بخش "تمام فروشگاه‌ها" (all shops) یا موضوعات گروهی راحت‌تر دیده می‌شود. اکنون این ویژگی در صفحه Maintenance در بک آفیس فعال است.

ویژگی های پرستاشاپ 1.7.8.0

چک باکس‌ها

چک باکس‌هایی جدید به صفحه Maintenance در بک‌آفیس اضافه شده‌اند و پیش از هر فیلد قرار دارند. این چک باکس‌ها به تاجران اجازه می‌دهند که یک تغییر را به گروهی از فروشگاه‌ها یا فقط یک فروشگاه اعمال کنند. کافیست Merchant پارامترهای مدنظر را انتخاب کند، آنها را تغییر دهد و در نهایت ذخیره کند.

   

سازگاری ماژول Linklist

بسیاری از کاربران گزارش کردند که ماژول Linklist با نسخه چندفروشگاهی سازگار نبوده است و کاربران نمی‌توانستند لینک‌های مختلفی در فوتر قرار دهند، این مشکل اکنون حل شده است و نسخه 5.0.0 این ماژول در دسترس است.

   

ویژگی‌های آزمایشی

نسخه 1.7.8 پرستاشاپ ویژگی‌های آزمایشی را معرفی می‌کند. با این کار، ویژگی‌های جدید می‌توانند غیرفعال شوند یا به طور پیش فرض پنهان بمانند تا زمانی که پایدار شناخته شوند و نسخه پایدار آنها منتشر شود.

ویژگی‌های آزمایشی به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهند که بهبودهایی تدریجی را بدون به خطر انداختن ثبات سیستم در فروشگاه خود ایجاد کنند. توسعه دهندگان یا کاربران باتجربه می‌توانند یک ویژگی آزمایشی را در پارامترهای پیشرفته>ویژگی‌های آزمایشی، فعال یا غیرفعال کنند.

اخبار پرستاشاپ

صفحه محصول در بک آفیس (back-office)

ویژگی های جدیدی برای صفحه محصول در نظر گرفته شده است، با این حال چون صفحه محصول بخش اصلی مدیریت فروشگاه است، با احتیاط و تذکرات بیشتر آنها تحویل داده می‌شوند: (این تحویل دو مرحله‌ای با هدف اطمینان از پایداری تغییرات انجام می‌شود.)

  • در نسخه بتا 1.7.8.0 پرستاشاپ، این ویژگی‌ها در بخش ویژگی‌های آزمایشی قرار گرفته‌اند و برای استفاده از این ویژگی‌های جدید باید نسخه آزمایشی را فعال کنید.
  • در نسخه بعدی 1.7.8 ، صفحه محصول جدید و بهبود یافته جایگزین صفحه فعلی خواهد شد.

  

صفحه محصول آزمایشی، شامل موارد زیر است:

  • فعالیت انبوه در بخش مدیریت تصاویر

به کاربر این امکان را می‎دهد تا تصاویر را به راحتی از یک محصول حذف کند. به خصوصا زمانیکه محصول دارای تعداد زیادی تصویر است این مورد مفید خواهد بود.

    

  • امکان جایگزینی تصویر

به کاربر این امکان را می‌دهد که بجای حذف کردن تصویر و اضافه کردن تصویری دیگر، آن را جایگزین کند.

        

  • سیستمی بهتر برای فیلتر کردن

کاربران بخش مدیریت سایت، بهتر و راحت‌تر می‌توانند ترکیبات را پیدا کنند.

    

  • صفحه بندی جدید برای لیست ترکیب‌ها

صفحه محصول فعلی هر ترکیبی از محصول را بارگیری می‌کند ، حتی اگر صدها مورد باشند! این مسئله می‌تواند باعث کاهش سرعت لود صفحه شود. صفحه بندی جدید اجازه می دهد تا تعدادی از ترکیبات که باعث بهبود عملکرد می‌شوند، در صفحه محصول نمایش داده شوند.

 

بهبود کیت UI

کیت UI در بخش back office پرستاشاپ بهبود یافته است، از رنگ‌ها گرفته تا فونت‌ها و دکمه‌ها... #16587

بهبودهای پرستاشاپ 1.7.8

بهبودهای بخش Front-office پرستاشاپ

  • بهبود عرض تصاویر در تم کلاسیک #20775
  • پیاده سازی Native Lazy Loading در تم کلاسیک #19549
  • نمایش برچسب "Out of stock" یا "تمام شده" در صفحات کاتالوگ #21105
  • در نسخه موبایل تم کلاسیک، تصاویر صفحه محصول می‌توانند کشیده شوند. #20431
  • زیرشاخه‌ها در صفحه شاخه‌ها نمایش داده می‌شوند. #10407
  • نمایش 404 هنگامی که کاربر می‌خواهد صفحه محصولی را مشاهده ‌کند که وجود ندارد. #21330

    

بهبود‌های بخش back-office پرستاشاپ

  • تم موبایل TinyMCE در بک آفیس فعال شده است. #23225
  • موارد اضافه شده و فعال در یک فروشگاه در تب اطلاعات نمایش داده می‌شود. #21368
  • یک یادداشت داخلی برای سفارش جدید، در صفحه مشاهده سفارش ایجاد شده است. #14753
  • کاربران بک آفیس می‌توانند برای خود آواتار سفارشی آپلود کنند. #18653

 

پیش‌نیازها و سازگاری‌های نرم‌افزاری نسخه بتا پرستاشاپ 1.7.8.0

  • blockwishlist v2.0.0 به عنوان یک ماژول بومی اضافه شده است. #23617
  • حذف برخی از ماژولهای آرشیو شده از نصب اولیه پرستاشاپ #23617
  • آپدیت CDLR به آخرین نسخه 38 (28 اکتبر 2020) #21678
  • فعالسازی استفاده ازComposer نسخه 2.0  #20986
  • سازگاری با PHP نسخه 7.4 #16477

 

کلام نهایی

با مراجعه به صفحه مربوط به خبر انتشار 1.7.8.0 بتا، می‌توانید اطلاعات بیشتری در این باره کسب کنید و همچنین نسخه بتای پرستاشاپ را دانلود نمایید: اینجا کلیک کنید.

در این مطلب به ویژگی‌ها و بهبودهای پرستاشاپ در نسخه بتای 1.7.8.0 پرداختیم، می‌توانید با دانلود و نصب این نسخه، برای آپدیت کردن فروشگاه خود تمرین کنید و آماده شوید. باز هم تاکید می‌کنیم که نسخه بتا، نسخه پایداری نیست و ممکن است باگ داشته باشد پس آن را بر روی فروشگاه اصلی خود امتحان نکنید!

هرجا به مشکل، باگ و ارور برخورد کردید، در صفحه گیت‌هاب پرستاشاپ بنویسید تا شما نیز در بهبود این فروشگاه ساز، سهیم باشید... سپاس از اینکه همراهمان بودید.

برای پیگیری مطالب و اخبار پرستاشاپ، کانال تلگرامی پرستایار را دنبال کنید.