پرستاشاپ 8.0.0

اخیرا پرستاشاپ 1.7.8 نسخه بتا منتشر شده است، اما به نظر می‌رسد انتظار برای روی کار آمدن نسخه 1.7.9، انتظاری بیهوده است!

تا به امروز، تمام نسخه‌های پرستاشاپ با عدد 1 نام‌گذاری می‌شدند، بدین صورت: 1.7؛ اما طبق آخرین اخبار پرستاشاپ و پروژه‌های فعال در گیت‌هاب، به نظر می‌رسد به جای نسخه 1.7.9، باید منتظر نسخه 8 باشیم!

در ادامه نگاهی خواهیم داشت به این خبر جذاب و ویژگی‌هایی که به پرستاشاپ اضافه خواهند شد، همراه ما باشید...

 

تغییرات پرستاشاپ در نسخه 8.0.0

تیم سازندگان پرستاشاپ تصمیم گرفته‌اند برای رعایت نام‌گذاری و نسخه‌بندی معنایی (Semantic Versioning)، از این پس عدد 1 را از نام نسخه‌های پرستاشاپ حذف کنند و چه موقعیتی بهتر از این؟

حالا که نسخه 1.8 پرستاشاپ در راه است، تصمیم گرفته‌اند نام این نسخه را به 8 تغییر دهند تا از این پس شاهد نسخه‌هایی مانند 8.0.0 باشیم.

اما از طرفی این نگرانی پیش می‌آید که آیا ارتقا به این نسخه، نیازمند شرایط و تدابیر ویژه‌ای‌ست؟ چه تغییری قرار است رخ دهد؟

سازندگان پرستاشاپ در جهت نوآوری و بهبود زیرساخت‌ها تلاش می‌کنند تا پرستاشاپ 8 از PHP 8 و  Symfony 4.4 پشتیبانی کند.

این تغییر نسخه، با تغییر 1.6 به 1.7 تفاوت چندانی ندارد، اما همان پایه و اساس نسخه 1.7 حفظ می‌شود و تغییرات بر روی آن اعمال خواهند شد، پس عملکرد نهایی احتمالا کمی پیشرفته‌تر از نسخه 1.7 خواهد بود.

درست است که نسخه تغییر می‌کند، اما ارتقا به 8.0.0 مانند ارتقا از نسخه 1.7.7 به 1.7.8 آسان و ساده خواهد بود، پس جای هیچگونه نگرانی نیست و شرایط استفاده از پرستاشاپ نیز تغییر چندانی را تجربه نخواهد کرد.

این اخبار را از صفحه رسمی پرستاشاپ در گیت‌هاب برداشتیم که می‌توانید به این لینک بروید و فعالیت‌های در حال انجام، برای این نسخه را مشاهده کنید.

اخبار پرستاشاپ

طبق تصویر بالا و مشاهده تسک‌ها، به نظر می‌رسد بیش از نیمی از روند طراحی و توسعه پرستاشاپ 8 طی شده و زمان انتشار این نسخه چندان دور نیست. در ادامه به این مورد می‌پردازیم...

 

زمان انتشار نسخه 8 پرستاشاپ

طبق برنامه ریزی، زمان انتشار نسخه 8 پرستاشاپ، اواخر سال 2021 یا اوایل 2022 تخمین زده می‌شود، بنابراین می‌توانیم بگوییم نهایتا تا اوایل سال 2022 (تقریبا دی ماه 1400) این نسخه از پرستاشاپ در دسترس کاربران قرار می‌گیرد.

اگر می‌خواهید از انتشار نسخه‌های پرستاشاپ و اخبار مربوط به آن، بلافاصله آگاه شوید صفحه اخبار پرستاشاپ ما را ذخیره کنید و هر روز به آن سر بزنید.

انتشار نسخه‌ جدید و تغییرات احتمالی را در این صفحه مرتب با شما به اشتراک می‌گذاریم.

البته یک راه سریعتر و متفاوت هم برای شما داریم، اینکه کانال تلگرام ما را دنبال کنید و اخبار جدید را از آنجا هم پیگیری کنید.

نظر شما در این باره چیست؟ به نظر شما پرستاشاپ 8.0.0 چقدر موفق عمل خواهد کرد؟