پرستاشاپ 1.7.8

از تاریخ 15 مهر 1400، نسخه جدیدی از پرستاشاپ تحت عنوان پرستاشاپ 1.7.8.0 منتشر شده است و وارد زیرشاخه جدیدی از نسخه‌های پرستاشاپ شدیم... قبلا نسخه‌ی بتای این ورژن منتشر شده بود اما اکنون نسخه پایدار و اصلی آن در دسترس قرار گرفته است.

هر ورژن و نسخه جدیدی که از پرستاشاپ، منتشر می‌شود، در تلاش است بهتر عمل کند و جامعه طرفداران این فروشگاه‌ساز را راضی نگه دارد... در این مطلب می‌خواهیم در مورد ویژگی‌های جدید و زیادی که پرستاشاپ 1.7.8 به ارمغان آورده است، صحبت کنیم؛ همراه ما باشید...

 

ویژگی‌های جدیدِ پرستاشاپ 1.7.8

در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌ها و امکاناتی که به پرستاشاپ اضافه شده است را با هم بررسی می‌کنیم.

1- پشتیبانی از PHP نسخه 7.4

پرستاشاپ تا کنون از نسخه 7.3 پی اچ پی استفاده می‌کرد، اما این نسخه به آخر خط رسیده و فقط تا یک ماه دیگر، در جهت رفع مشکلات امنیتی، پشتیبانی می‌شود و patchهایی برای آن ساخته خواهد شد.

اما پرستاشاپ 1.7.8 از PHP نسخه 7.4 پشتیبانی می‌کند و به شما اجازه می‌دهد تا سال 2023 از مزایایی همچون رفع باگ‌ها و patchهای امنیتی بهره ببرید؛ پس هرچه زودتر پرستاشاپ خود را به‌روز کنید تا فروشگاه شما همچنان امن باقی بماند.

برای دیدن پیشنیازهای پرستاشاپ 1.7.8 و پشتیبانی آن از نسخه‌های php، می‌توانید به این صفحه مراجعه کنید: devdocs.prestashop.com

  

2- ویژگی‌ جدید ترجمه‌ها

در پرستاشاپ 1.7.6 از یک سیستم جدید ترجمه در پرستاشاپ رونمایی شد، اکنون این سیستم ترجمه برای ترجمه ماژول‌ها، قالب، ایمیل، بخش ظاهری و مدیریتی فروشگاه قابل استفاده است و می‌توانید از ترجمه‌ها خروجی بگیرید و با فرمت XLIFF این ترجمه‌ها را مورد استفاده قرار دهید.

اگر می‌خواهید در مورد این سیستم ترجمه، اطلاعات بیشتری کسب کنید این صفحه را ببینید.

  

3- هدر (سرصفحه) جدید برای حالت چندفروشگاهی

می‌توانید نام فروشگاه را جستجو کنید و هدر و سرصفحه را برای آن فروشگاه شخصی‌سازی کنید و مثلا برای یک فروشگاه یا گروهی از فروشگاه‌ها از یک رنگ خاص استفاده کنید و کاری کنید کاربران از کار کردن با ویژگی چندفروشگاهی در سایت شما، لذت و نهایت استفاده را ببرند.

  

4- امکان lazy loading برای تصاویر در قالب کلاسیک

Lazy loading یک تکنیک برای افزایش سرعت صفحات است، با استفاده از این ترفند تمام تصاویر صفحه، یکجا دانلود نمی‌شوند و فقط تصاویرِ بخش‌هایی که مخاطب دارد می‌بیند، دانلود می‌شوند. درواقع یعنی متناسب با نیاز مخاطب، تصاویر از سرور دریافت می‌شوند.

این ویژگی در تم و قالب کلاسیک فعال شده است و مجموعه پرستاشاپ، به سایر سازندگان و توسعه‌دهندگان توصیه می‌کند که برای قالب‌های خود از لود تنبل یا lazy load استفاده کنند.

لیزی لود در پرستاشاپ

5- بهبود رابط کاربری (UI)

علاوه بر بخش مدیریتی پرستاشاپ یا اصطلاحا back office، کیت UI و رابط کاربری به خوبی به‌روز شده است و بهبودهایی برای رنگ‌ها، سایز متون، تضاد رنگی و به طور کلی ریسپانسیو بودن سایت، اعمال شده است.

 

ویژگی‌های بیشتر...

در مطلبی که برای خبر انتشار پرستاشاپ 1.7.8 نسخه بتا منتشر کردیم، اطلاعات بیشتری ارائه داده‌ایم و می‌توانید برای آگاهی از ویژگی‌های بیشتر، آن مطلب را مطالعه کنید. در ادامه در مورد نحوه ارتقا و بومی سازی صحبت خواهیم کرد...

 

ارتقا به نسخه جدید پرستاشاپ و بومی سازی آن

باتوجه به حجم تغییرات در نسخه ۱.۷.۸.۰ و با وجود اینکه آخرین نسخه رسمی منتشر شده است ،‌توصیه می کنیم فعلا عجله ای در ارتقا فروشگاه خود به این نسخه نداشته باشید. بهتر است ارتقا فروشگاه خود را به زمان انتشار نسخه ۱.۷.۸.۱ موکول کنید تا از پایداری نسخه ۱.۷.۸ اطمینان خاطر بیشتری داشته باشید.

در فاصله انتشار نسخه بعدی بخش بومی ساز ماژول مدیریار هم با نسخه ۱.۷.۸ کاملا بررسی شده و سازگاری کامل هم انجام خواهد شد.

البته شما می توانید پرستاشاپ ۱.۷.۸ رو از صفحه دانلود پرستاشاپ فارسی دریافت کنید و به صورت آزمایشی بررسی کنید. اگر مشکلی در این نسخه با ماژول بومی ساز مدیریار مشاهده کردید می توانید از بخش بحث و گفتگو با ما در میان بگذارید.

 دانلود پرستاشاپ فارسی



دریافت مدیریار و بومی ساز پرستاشاپ ۱.۷

    

کلام نهایی

در این مطلب به خبر انتشار نسخه جدید پرستاشاپ یعنی 1.7.8.0 پرداختیم. اگر از این نسخه استفاده کردید و به مشکل برخوردید و یا ویژگی جذابی دیدید، خوشحال می‌شویم در این صفحه و یا در انجمن گفتگو با ما به اشتراک بگذارید.

منبع خبر:

prestashop news