جذب مشتری پرستاشاپ

برای کسب و کارها و فروشگاه‌های اینترنتی، افزایش ترافیک ورودی، اولین و اساسی‌ترین نیاز برای فروشِ بیشتر است؛ حالا چه کاربران 10 نفر باشند چه هزار نفر، رشد آنها قطعا زمینه‌سازِ فروشِ بیشتر خواهد بود.

اگر بخواهیم یک نگاه کلی به این فرآیند داشته باشیم، شما ابتدا باید مخاطب هدف خود را پیدا کنید سپس او را جذب کنید و سپس با مخاطب یک رابطه شکل دهید و کاری کنید برند و محصولات شما را بشناسد.

اما افزایش ترافیک به همین سادگی هم نیست و باید در جهت جذب مخاطب هدف از کانالِ درست، تلاش کنید. در این مطلب می‌خواهیم روش‌هایی برای جذب مخاطب در پرستاشاپ و هر فروشگاه اینترنتی دیگر، ارائه کنیم. همراه ما باشید...

 

جذب مخاطب و مشتری دقیقا به چه معناست؟

جذب مخاطب، یعنی شما مردم و کاربرانی را پیدا کنید که به دنبال محصولات شما هستند و به محصولات و خدماتتان نیاز دارند. هنگامی که شما بتوانید به درستی از پس این کار بربیایید و جذب مخاطب را درست انجام دهید، یک بازی دو سر برد را آغاز خواهید کرد!

یک استراتژی موثر، مردم و کاربران عادی را به سمتی سوق می‌دهد که به مشتری وفادارِ شما تبدیل شوند و برندتان را به سایرین نیز معرفی کنند. 

مخاطب هدف کیست؟

مردمی که مشکلات و نیازهایشان، در محصولات و خدمات شما رفع شده است. مثلا اگر شما کفش طبی می‌فروشید، یک دسته از مخاطبانِ شما، کارمندان دولت هستند که باید ساعات زیادی کفش به پا کنند.

پس از اینکه مخاطب هدف و نیاز او را درک کردید، باید برند و کسب و کار خودتان را دقیقا جلوی چشم او قرار دهید و کاری کنید به سمت شما بیاید. بدین منظور، می‌توانید از سئو، تبلیغات و یا سایر روش‌های بازاریابی دیجیتال استفاده کنید.

این مخاطب می‌توانید گاهی اوقات مستقیما به مشتری تبدیل شود و در اولین تعامل خود با برند شما، خرید کند! اما از طرفی اگر این مخاطب به مشتری تبدیل نشود، باز هم یک فرصت است و شما باید این فرصت را غنیمت بشمارید و با او ارتباط برقرار کنید.

پس از اینکه مخاطب برای اولین بار برند شما را شناخت و با شما ارتباط گرفت، جذب مخاطب یک مرحله بالاتر می‌رود و به فرآیندی تبدیل می‌شود که هدفِ آن، ارزشمند نشان دادن کسب و کارتان و علاقمند کردن مخاطب خواهد بود.

جذب مشتری در پرستاشاپ

3 ترفند جذب مشتری در فروشگاه اینترنتی

به فرآیند جذب مخاطب به عنوان یک فرآیند کوتاه و مختصر نگاه نکنید، درواقع شما باید یک فرآیند قابل تکرار و مقیاس پذیر برای پیدا و جذب کردن مشتریان، ایجاد کنید. هرچقدر افراد دارای پتانسیلِ خرید را جذب کنید، فروش شما نیز بیشتر خواهد شد.

حتما مراقب باشید که افراد اشتباه را به عنوان مشتری انتخاب نکرده باشید و به دنبال افرادی باشید که بیشترین پتانسیل را دارند. بودجه‌ی بازاریابی شما محدود است و اگر آن را صرفِ جذب مخاطبان اشتباه کنید، عملا بودجه را هدر داده‌اید!

در ادامه 3 ترفند و تکنیک برای پیدا کردن مخاطب هدف کسب و کار و جذب آن، به شما معرفی خواهیم کرد... همچنین توصیه می‌کنیم مطلب آموزش مشتری مداری در پرستاشاپ را از دست ندهید!

 

1- ارزشمندترین مشتریان خود را بشناسید!

یک کسب و کار نمی‌تواند با تمام مشتریان صحبت کند و آنها را درک کند، بنابراین برای اینکه بیشترین تاثیر را بگذارید، صرفا نباید با هر مخاطبی صحبت کنید، بلکه باید با مردمی که به قدر کافی محصولاتتان را نمی‌شناسند یا از آنها بهره‌مند نمی‌شوند، صحبت کنید!

نمی‌گوییم که نباید با مشتریان ناراضی صحبت کنید، بلکه برعکس، باید با این افراد هم صحبت کنید؛ اما اگر می‌خواهید فرآیند و استراتژی جذب مشتری را به نوعی بهینه و پاکسازی کنید، بهترین منابع اطلاعاتی مشتریانِ وفادارِ شما خواهند بود.

دقیقا به همین دلیل است که این افراد و مشتریان وفادار، هدف و نشانه‌ی بازار شما هستند! این مخاطبان همان‌هایی هستند که ایمیل‌های ارسال شده از طرف شما را می‌بینند، صفحات محصول را مشاهده می‌کنند، دوباره خرید می‌کنند و به شما کمک می‌کنند به تعریفِ مشتری ایده‌آل نزدیکتر شوید.

وقتی بدانید چه چیزی باعث تشویق و ترغیب مشتریان VIP شما می‌شود، بهتر می‌توانید سرِ راه مخاطب قرار بگیرید و توجه او را جلب کنید.

تعامل با مشتریان

2- تعامل با مشتریان در کانال‌های کلیدی

اینکه درباره‌ی مشتریان و مخاطبان تحقیق کنید و اطلاعات به دست آورید، خوب است اما کافی نیست! شما باید آنها را دقیقا در کانال و جایی که هستند، ببینید. بهترین راه برای اینکار، این است که کانال‌های کلیدی مورد استفاده‌ی مشتریان خود را پیدا کنید و برای اهداف بازاریابی از آنها استفاده نمایید.

برخی از برترین کانال‌ها برای جذب مشتری:

  • ایمیل مارکتینگ: ارسال خبرنامه و راه اندازی کمپین‌های ایمیل مارکتینگ (آموزش راه اندازی خبرنامه در پرستاشاپ)
  • جستجوی ارگانیک و طبیعی: انتشار مطلب در قالب بلاگ و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو (چک لیست سئو پرستاشاپ)
  • شبکه‌های اجتماعی: انتشار مطلب در توییتر، فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین و ...
  • تبلیغات: راه اندازی کمپین‌های تبلیغاتی در گوگل و سایر سایت‌ها
  • مشتریان: راه اندازی برنامه‌های مختلف برای ترغیب مشتریان به معرفی کردن برند شما به دیگران
  • اینفلوئنسرها: اسپانسرینگ افراد تاثیرگذار و معروف
  • همکاری در فروش: فروش محصولات در سایر پلتفرم‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی

این کانال‌ها همگی مزایا و معایب مختص خود را دارند، اما چیزی که مهم است این است که به این سوال پاسخ دهید: کدام کانال‌ها، مشتری و مخاطب هدف شما را در خود جای داده‌اند؟

معمولا برای اکثر فروشگاه‌های اینترنتی و پرستاشاپی، بازاریابی به شکل بلاگ نویسی و ارگانیک، ایمیل مارکتینگ و بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی مناسب است و کاربرد دارد.

مشتریان وفادار

3- ایجاد یک رابطه‌ی به خصوص برای تبدیل مخاطب به مشتری!

همینکه کاربر و مخاطب، شبکه‌های اجتماعی شما را دنبال کرد و یا در لیست خبرنامه‌ی شما عضو شد، یعنی به شما و محصولاتتان علاقه نشان داده است و اگر رابطه‌ی خود با او را گسترش دهید، به زودی تبدیل به یکی از مشتریان شما خواهد شد.

فکر نکنید این افراد هرگز از شما خرید نمی‌کنند، آنها صرفا به دنبال یک دلیل محکم و درست برای خرید محصولات شما هستند و دقیقا همین مرحله جایی‌ست که باید این دلیل را به کاربر بدهید!

سعی کنید یک ارتباط قدرتمند، دو طرفه و مناسب با مشتریان خود برقرار کنید، ارزشی به آنها پیشنهاد دهید و کاری کنید شما را انتخاب کنند.

حالا که به گام سوم رسیدید، بد نیست نگاهی به ترفندهای افزایش فروش در پرستاشاپ  نیز داشته باشید و از آنها نیز استفاده کنید.

 

کلام نهایی

افزایش فروش و تبدیل کردن مخاطب به مشتری، فرآیندی طولانی‌ست که نیازمند دقت فراوانی از سمتِ شماست! اما اگر مخاطبان و کاربرانی که وارد سایتتان می‌شوند تعداد کم و محدودی باشند، این فرآیند سخت‌تر هم خواهد شد!

ابتدا سعی کنید کانال‌های ورودی سایت خود را افزایش دهید و مخاطبان هدف را از مکان‌های مختلف وارد سایت کنید و سپس یک رابطه‌ی طولانی‌مدت و درست با آنها برقرار کنید و در نهایت آنها را به مشتری وفادار تبدیل کنید.

امیدواریم که این مطلب مورد توجه و استفاده‌ی شما قرار بگیرد، منتظر نظراتتان هستیم.

برای پیگیری مطالب و اخبار ما، کانال تلگرامی پرستایار  را دنبال کنید.

منبع:

prestashop.com