شبکه های اجتماعی در پرستاشاپ

امروزه سوشال مدیا و شبکه‌های اجتماعی به قدری محبوب و معروف شده‌اند که قدرت و تاثیرگذاری آنها در زندگی مردم، غیرقابل انکار است. کاربران روزانه چندین و چند ساعت وقت خود را در شبکه‌های مجازی می‌گذرانند، پست‌های بسیاری منتشر می‌کنند و صدالبته مطالب بسیار بیشتری می‌بینند و می‌خوانند.

همچنین کاربران سوشال مدیا، فعالیت بسیار خوبی دارند و مطالب و محصولات جذاب را خیلی سریع و راحت برای دوستان خود می‌فرستند، پس فرصت را از دست ندهید و همین حالا تنظیمات شبکه‌های اجتماعی در پرستاشاپ را انجام دهید... همراه ما باشید...

آنچه خواهید دید:

سوشال مدیا برای فروشگاه اینترنتی چه اهمیتی دارد؟

فعالسازی دکمه‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی در پرستاشاپ

  1. دنبال کردن شبکه های مجازی
  2. به اشتراک گذاری مطلب در سوشال مدیا

 

سوشال مدیا برای فروشگاه اینترنتی چه اهمیتی دارد؟

جالب است بدانید همین شبکه‌های اجتماعی، رفتارهای مربوط به خرید را تغییر داده‌اند، این روزها، کاربران پیش از خرید، در شبکه‌های مجازی جستجو می‌کنند و حتی از همانجا خرید خود را انجام می‌دهند! شما می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و محصولات فروشگاه پرستاشاپ خود را در شبکه‌های مجازی هم به اشتراک بگذارید.

همچنین شبکه‌های اجتماعی مکان بسیار مناسبی برای برندسازی هستند، می‌توانید از روش‌های مختلف بازاریابی استفاده کنید، مسابقه برگزار کنید، از گیمیفیکیشن استفاده کنید و نظر کاربران را با سرعتی باورنکردنی به خودتان جلب کنید!

گیمیفیکیشن یعنی در حوزه‌ها و بسترهایی که برای بازی نیستند، از بازی استفاده کنید، مثلا برای آموزش از یک بازی ساده استفاده کنید یا برای معرفی محصول!

  

گیمیفیکیشن پرستاشاپ  

اگر بخواهیم از نظر سئو هم بررسی کنیم، سایت‌هایی که سوشال سیگنال دارند (یعنی در شبکه‌های مجازی کاربرانی هستند که در مورد سایت صحبت می‌کنند و به آن وارد می‌شوند.)، بهتر و بیشتر رشد می‌کنند و گوگل به آنها اهمیت می‌دهد.

باتوجه به همه‌ی این موارد، یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش برندآگاهی، فروش، ارتباط با مخاطبان و حتی بهبود سئو، فعالیت در سوشال مدیا است.

  

حرفه‌ای رفتار کنید: نکات طلایی برچسب نویسی در پرستاشاپ

  

فعالسازی دکمه شبکه‌های اجتماعی در پرستاشاپ

پرستاشاپ به صورت پیشفرض 2 ماژول برای شبکه‌های اجتماعی در نظر گرفته است. یکی از این دو ماژول برای فالو کردن در شبکه‌های مجازی و دیگری برای به اشتراک گذاری مطلب شما توسط کاربر، در آنهاست.

در تصویر زیر این دو ماژول را مشخص کرده‌ایم. برای دسترسی به آنها باید در پنل مدیریت پرستاشاپ، به مسیر ماژول‌ها>>مدیریت ماژول‌ها بروید.

سوشال مدیا در پرستاشاپ

1- دکمه دنبال کردنِ شبکه های مجازی

همانطور که اشاره کردیم، برای دسترسی به ماژول پیوندهای دنبال کننده رسانه اجتماعی، باید ابتدا به صفحه مدیریت ماژول‌ها بروید.

در بخش فیسبوک و شبکه‌های اجتماعی این ماژول قرار دارد، روی دکمه پیکربندی کنار آن کلیک کنید.

ماژول شبکه های اجتماعی پرستاشاپ

در این صفحه، 8 کادر و گزینه مختلف در دسترس شماست که می‌توانید آدرس شبکه‌های اجتماعی کسب و کار خود را در آنها بنویسید.

هر مورد را که مایل نیستید، خالی رها کنید و در بقیه‌ی کادرها نیز آدرس کامل صفحه خود را بنویسید.

مثلا در کادر مربوط به صفحه فیسبوک، چنین آدرسی باید بنویسید:

https://www.facebook.com/prestayar

 

حتما حتما پس از تکمیل آدرس‌ها، روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

آموزش پرستاشاپ

این دکمه‌ها در پایین صفحه اصلی و کنار بخش عضویت در خبرنامه نمایش داده می‌شود. راستی اگر می‌خواهید در مورد این خبرنامه بیشتر بدانید، مطلب ارسال خبرنامه در پرستاشاپ را بخوانید.

 

جابجاکردن دکمه‌های سوشال مدیا

با کلیک کردن روی دکمه مدیریت جاگیری‌ها در صفحه پیکربندی ماژول، می‌توانید مکانی که این دکمه‌های سوشال مدیا آنجا نمایش داده می‌شوند را در وهله اول ببینید و سپس تغییر دهید.

پرستاشاپ به صورت پیشفرض چندین و چند هوک یا موقعیت را در نظر گرفته است که می‌توانید ماژول را به هر هوک اضافه کنید تا دکمه‌های دنبال کردن در شبکه‌های مجازی، آنجا نمایش داده شوند.

 

با این تکنیک‌ها سرعت پرستاشاپ را افزایش دهید!

  

2- به اشتراک گذاری مطلب در سوشال مدیا

در همان صفحه مدیریت ماژول‌ها و بخش فیسبوک و شبکه‌های اجتماعی، ماژولی تحت عنوان "دکمه‌های به اشتراک گذاری رسانه‌های اجتماعی" قرار دارد، بر روی دکمه پیکربندی کنار آن کلیک کنید.

اضافه کردن شبکه های مجازی به پرستاشاپ

در این صفحه به صورت پیشفرض، 3 شبکه‌ی اجتماعی وجود دارد: فیسبوک، توییتر و پینترست. یعنی کاربران می‌توانند محصولات شما را در این شبکه‌ها به اشتراک بگذارند و برای دوستان خود بفرستند.

می‌توانید هر گزینه که مایل هستید را فعال یا غیرفعال کنید، فقط یادتان نرود که نتیجه را ذخیره کنید.

این دکمه‌ها در صفحه محصول (صفحه نمایش سریع و صفحه اصلی محصول) نمایش داده می‌شوند که در تصویر زیر می‌توانید ببینید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی برای پرستاشاپ

برای مدیریت مکان‌ها و موقعیت‌هایی که این دکمه‌ها نمایش داده می‌شوند نیز مانند حالت قبل، کافیست بر روی مدیریت جاگیری‌ها در صفحه پیکربندی ماژول کلیک کنید.

اگر نشانگر موس را روی هر کدام از این دکمه‌ها نگهدارید، متنی به نمایش درمی‌آید. مثلا برای دکمه توییتر، عبارت "توییت" نمایش داده می‌شود. اگر می‌خواهید این متن‌ها را تغییر دهید، به بخش بعدی توجه کنید.

 

چطور متن نمایشی برای هر دکمه سوشال مدیا را تغییر دهیم؟

بالای همان صفحه پیکربندی، یک دکمه تحت عنوان ترجمه وجود دارد، اگر روی آن کلیک کنید، یک باکس نمایش داده می‌شود که کافیست زبان فارسی را انتخاب کنید.

اکنون در سایدبار و ستون سمت راست، به بخش shop بروید، گزینه‌هایی که به شما نمایش داده می‌شود همان متن‌هایی‌ست که می‌خواهید تغییر دهید.

تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید و در انتها بر روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

تغییر ترجمه پرستاشاپ

نکته: در نسخه‌های قبلی، گوگل پلاس وجود داشته اما چون توسط گوگل حذف شده، نیازی نیست متن آن را تغییر دهید و اصلا در فروشگاه نمایش داده نمی‌شود.

همچنین در آموزش ترجمه ماژول و قالب پرستاشاپ، بیشتر در این باره صحبت کرده‌ایم.

 

کلام نهایی

به نظر شما بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی تا چه حد می‌تواند در موفقیت شما موثر باشد؟ تا حالا از این روش استفاده کرده‌اید؟ یکی دیگر از روش‌های بازاریابی و افزایش فروش، cross selling است، در مقاله آموزش فروش ضربدری در پرستاشاپ به این موضوع پرداختیم، بد نیست آن را نیز بخوانید.

در این مطلب ابتدا به اهمیت بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی اشاره کردیم و پس از آن به سراغ اضافه کردن دکمه‌های سوشال مدیا به پرستاشاپ رفتیم.

برای پیگیری مطالب و اخبار ما، کانال تلگرامی پرستایار را دنبال کنید.