معرفی صفحه ساز رایگان پرستاشاپ

اگر برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی خود از پرستاشاپ استفاده می‌کنید و می‌خواهید استایل و سبک خودتان را در صفحات فروشگاه پیاده کنید، خیلی راحت می‌توانید یک صفحه‌ساز را انتخاب و مورد استفاده قرار دهید.

صفحه سازهای مختلفی برای پرستاشاپ وجود دارند، اما مسئله‌ای که وجود دارد این است که اکثرا رایگان نیستند و یا چندان کاربرد خاصی ندارند. در این مطلب 2 صفحه ساز رایگان برای پرستاشاپ معرفی می‌کنیم که البته این 2 صفحه ساز می‌توانند نیازهای شما را رفع کنند. همراه ما باشید...

نکته:

اگر ماژول‌های رایگان و جدیدی با این عملکرد، معرفی شوند حتما در این صفحه اعلام خواهیم کرد...

چرا برای پرستاشاپ، به صفحه ساز نیاز دارید؟

صفحه ساز به برنامه و ماژولی گفته می‌شود که به شما کمک می‌کند بدون دانش برنامه نویسی و صرفا با امکانات بصری، چینش صفحات سایت را تغییر دهید و المان‌های مختلفی را بر حسب علاقه خود، در صفحات جایگذاری نمایید.

در پرستاشاپ، طرح و استایل سایت و صفحات آن، به تم و قالبی که انتخاب می‌کنید، بستگی دارد. البته امکانات و ویژگی‌های مختلفی برای شخصی‌سازی در تم‌ها، تعبیه شده است ولی کار با آنها برای کاربران عادی چندان ساده و راحت نیست. (10 قالب رایگان برای پرستاشاپ)

برای کاربران عادی و کسانی که مهارت کدنویسی ندارند، استفاده از یک ماژول صفحه‌ساز که به صورت بصری قابلیت تغییر دارد، انتخاب مناسب‌تری است.

با استفاده از صفحه ساز می‌توانید به سادگی، هر نوع محتوا و بلوکی را به صفحات مختلف اضافه کنید، نکته مهم این است که تمام کارها با کلیک و به صورت بصری انجام می‌شوند و نیازی به تغییر کد صفحه نیست.

اما با این حال نمی‌توانیم بگوییم که صفحه ساز صرفا برای افراد مبتدی است، صفحه ساز کارِ افراد حرفه‌ای را نیز آسان کرده و به آنها اجازه می‌دهد در زمان کوتاه‌تری، تغییرات مدنظرشان را اعمال کنند. پس اگر حرفه‌ای یا مبتدی هستید فرقی نمی‌کند، صفحه ساز می‌تواند برای شما مفید و کارآمد باشد.

در ادامه لیستی شامل 2 صفحه ساز برتر و رایگان پرستاشاپ برای شما آماده کرده‌ایم، این لیست بر اساس 4 عامل و فاکتور زیر، انتخاب شده است:

  • رابط کاربری - ساده و کاربرپسند بودن صفحه ساز و نحوه کارکرد آن
  • ویجت‌ها و امکانات موجود در صفحه ساز – آیا نیازهای اولیه و ضروری رفع شده‌اند؟
  • طرح بندی – چطور می‌توان طرح‌ها و عناصر را در صفحه قرار داد.
  • ویژگی‌های منحصربفرد – آیا این صفحه ساز ویژگی‌های خاصی دارد؟

آموزش ویرایش سایدبار در پرستاشاپ

2 صفحه ساز برتر و رایگان برای پرستاشاپ

در ادامه 2 صفحه ساز که رایگان و کاربردی هستند معرفی خواهیم کرد. دقت کنید که ترتیب اهمیت خاصی ندارد و شما با توجه به نیازتان باید صفحه‌ساز مناسب را برای استفاده انتخاب کنید.

1- Crazy Elements

Crazy Elements یک صفحه ساز رایگان برای پرستاشاپ است که به شما اجازه می‌دهد با استفاده از drag and drop، طراحی صفحات فروشگاه اینترنتی خود را تغییر دهید.

می‌توانید صرفا با کلیک کردن، المان‌های مختلف از محصولات و ماژول‌ها گرفته تا لایه‌های مختلف را در صفحات قرار دهید و جابجا کنید و از ویرایش real time یا بلادرنگ بهره ببرید. (یعنی وقتی تغییری در صفحه ایجاد کنید، همان لحظه می‌توانید نتیجه را ببینید.)

در ضمن به کدنویسی و دانش آن، نیازی نخواهید داشت. چند ویژگی برجسته‌ی Crazy Elements:

  • ویجت‌های ساده و کارآمد
  • پیش نمایش زنده
  • لیستی از المان‌های مختلف همچون ماژول‌ها و محصولات و ...

تصویری از نحوه تغییر المان‌ها:

نحوه کار با صفحه ساز پرستاشاپ

این صفحه ساز یک نسخه رایگان دارد و یک نسخه غیررایگان که طبیعتا امکانات نسخه‌ی pro و حرفه‌ای آن، بیشتر هستند، اما همین امکانات نسخه رایگان آن نیز می‌توانند بسیار کارآمد باشد. برای دریافت این صفحه ساز، اینجا کلیک کنید.

2- AP PAGEBUILDER

AP PAGEBUILDER یک ماژول صفحه ساز دیگر برای پرستاشاپ است که از استانداردهای پرستاشاپ پشتیبانی می‌کند و شامل ویژگی‌های مهم و ارزشمندی‌ست.

این ماژول به کاربر اجازه می‌دهد چند پروفایل و اکانت در یک قالب ایجاد کند و به نوعی می‌‌توانید لایه‌ها و طراحی‌های مختلفی برای اکانت‌های مختلف در نظر بگیرید.

این ماژول، هوک‌ها و موقعیت‌های المان‌های مختلف را به شما نشان می‌دهد و می‌توانید خیلی سریع و راحت، تغییرات مدنظرتان را اعمال کنید.

بهرحال این صفحه ساز پرستاشاپ، به شما اجازه می‌دهد بلوک‌ها و سکشن‌‌های مختلفی برای تصاویر، متن و ... در فروشگاه خود ایجاد کنید. همچنین می‌توانید تغییرات را به صورت زنده مشاهده کنید و از لایه‌های ریسپانسیو و جذاب استفاده نمایید.

ویژگی‌ها:

  • امکان استفاده از کد کوتاه برای تعبیه عناصر در موقعیت‌ها و صفحات مختلف پرستاشاپ
  • رابط کاربری ساده و نحوه کارکرد بصری
  • استفاده از کش برای بهبود سرعت سایت (تکنیک‌های افزایش سرعت پرستاشاپ)

ماژول صفحه ساز رایگان برای پرستاشاپ

این ماژول دو نسخه رایگان و pro دارد که امکانات موجود در نسخه رایگان آن، محدودتر هستند. برای دانلود این صفحه ساز پرستاشاپ، اینجا کلیک کنید.

   

کلام نهایی

در این مطلب، سعی کردم بهترین صفحه سازهای رایگان پرستاشاپ را معرفی کنیم، متاسفانه صفحه‌سازهای رایگان زیادی برای پرستاشاپ در دسترس نیستند. البته مواردی بودند که به دلیل عدم اعتبار کافی، از معرفی آنها، خودداری کردیم. اگر شما تجربه کار با صفحه سازهای پرستاشاپ را دارید، خوشحال می‌شویم با ما نیز به اشتراک بگذارید.

برای پیگیری مطالب و اخبار ما،  کانال تلگرامی پرستایار را دنبال کنید.

با کمک از:

classydevs.com